6 gode tips til oppbevaringsløsninger på jobben

oppbevaringsløsning

På det moderne kontoret gjelder det å utnytte den tilgjengelige plassen man har og utnytte den tilgjengelige lagringsplassen så bra som mulig. Det å ha sitt eget cellekontor har blitt mer og mer uvanlig. Når man ønsker å utnytte arealet optimalt krever det det effektive oppbevaringsløsninger som gjerne også har et innbydende design. For hvordan kan man trives og være kreativ i et kjedelig kontormiljø som ikke gir energi? Så hva bør man tenke på når man skal planlegge kontoroppbevaring? Her er våre tips til hva du trenger å tenke på når du innreder kontoret med effektive oppbevaringsløsninger.

Ta i bruk høyden!

Hyller og oppbevaringsskap som tar romhøyden i bruk er en utmerket løsning for oppbevaring på kontoret. Ved å ta høyden i bruk sparer du gulvplass som du kan utnytte på andre måter. Plasser det du bruker sjeldent på toppen og ting du trenger oftere lavere i hyllene. Velger du en hylle istedenfor et skap, kan den som regel bygges ut med utbyggingsseksjoner, noe som gjør at hyllen kan tilpasses etter behov.

Skyvedører sparer plass

oppbevaringsløsning2

Hvis du velger å bruke oppbevaringsskap til kontoroppbevaring, er tipset å vurdere skap med skyvedører eller sjalusi. Skap med skyvedører krever ikke like mye plass foran seg som skap med vanlige dører. Dette gjør at du kan plassere skapet på et sted som ellers kanskje ikke hadde blitt brukt.

Skap en fleksibel kontoroppbevaring

Noen ganger kan det være vanskelig å finne et sted for permanent oppbevaring på kontoret, selv om behovet eksisterer. Så hva gjør man? Da kan en flyttbar oppbevaring være løsningen. Med kontorhyller, skap og annen oppbevaring på hjul øker du fleksibiliteten til innredningen. Flyttbar kontoroppbevaring på hjul gir deg muligheten til å møblere kontoret etter skiftende behov.

Hver ting har sin plass

Akkurat som hjemme, bør også alle ting på arbeidsplassen ha sin plass. Hvis man ikke har god orden i oppbevaringen, blir det raskt kaotisk og rotete på kontoret. Et uryddig kontor gir et lite innbydende inntrykk både for besøkende og medarbeidere. Sørg for at det finnes forskjellige løsninger for oppbevaring på kontoret, slik at man enkelt kan holde det ryddig rundt seg!

Bruk oppbevaringsbokser

Hvis mesteparten av kontorets oppbevaring består av åpne hyller, kan det fort gi et rotete inntrykk. Ved å bruke oppbevaringsbokser i hyllene, får du raskt og enkelt orden på tingene. Oppbevaringsbokser kan markeres på utsiden, slik at man enkelt kan finne ut hvor ting hører til. Oppbevaringsbokser i fin design kan også fungere som dekorative interiørelement i rommet.

Bruk plassen under skrivebordet

oppbevaringsløsning3

Mangler du ledig plass på skrivebordet ditt? Har du lurt på hvordan du kan ta gulvplassen under pulten din i bruk? Men en skuffeseksjon kan du enkelt utvide oppbevaringsplassen samt utnytte plassen under skrivebordet. Skuffeseksjoner er praktiske for oppbevaring av papirer og ting du trenger daglig. Få mer plass på skrivebordet og rydd unna skrivebordstilbehøret i skuffene under bordet.

 

Tenk på hva slags oppbevaringsbehov dere har på kontoret og ta i bruk arealet på en optimal måte. Gerdmans har et stort utvalg av produkter til kontoroppbevaring – produkter som vil gjøre hverdagen din enklere. Trenger du hjelp med å finne de riktige produktene? Kontakt kundeservicen vår, så hjelper vi deg å finne den riktige løsningen for akkurat deg!

 

;